Tuesday, July 13, 2010

Vansbrosimningen

I söndags var det dags för delmoment 2 (av 4) av klassikern – Vansbrosimningen!

Här står vi vid starten. Man startar gruppvis varje kvart och det hela var riktigt bra organiserat. Massor av livräddare samt dykare så man kände sig säker.

3 kilometer simning stod på schemat och det flöt (haha) på fint under omständigheterna. Var ju fortfarande inne på penicillinkuren så jag var lite nervös men kroppen kändes stabil och frisk. Jag höll igen lite grann på grund av det men eftersom jag inte hade några tidsambitioner så spelade det mig ingen roll.

IMG_3050

De första två kilometrarna går med strömmen men när det är lite mindre än en kilometer kvar så vänder man upp i en annan flod och får det lite tuffare då man får simma motströms. Jag hade rätt mycket krafter kvar så det var rätt lugnt ändå. Jag visste vart mor och Leif satt och tittade så när jag passerade där stannade jag och vinkade lite (se bild och beundra den rosa badmössan) :)

IMG_3057Precis efter målgång!

Fick låna en våtdräkt av en kollega till pappa och det var jag tacksam för. Det är rätt kallt i älven även om det inte var så farligt i år. Ska jag göra det igen så måste jag lära mig att crawla... blir rätt stor tidsskillnad gentemot bröstsim som jag körde nu.

Vansbro var rätt mycket enklare än Vätternrundan även om det för mig, som helt ärligt knappt kunde simma en halv kilometer för 3 månader sedan, var det ändå en rätt stor bedrift!

1 comment:

mossfolk said...

Grymt imponerande!!! Tycker jag som fortfarande är stolt över att en gång ha klarat simborgarmärkets 50m ;)