Tuesday, July 20, 2010

Semestertider

Semestern rullar på i ett stadigt tempo. Det händer en hel del här hemma, till exempel fyllde ju Pontus ett år i fredags och det firades förstås med pompa och ståt.

IMG_1476Av mig och Elin fick han 100 presenter! 100 bollar som han gladeligen nog är riktigt förtjust i. Varenda boll är rolig. Här får han prova på light-varianten av bollhav (boll-pöl?).

IMG_1379Mer kalasande - gammelmormor, Pontus och tårtbiten.

IMG_1464

Här busar mamsen och Pontus i soffan. Det ser onekligen rätt så roligt ut :)

Har börjat träna så smått inför Lidingöloppet också. Det går sämre än förväntat men igår tog jag iallafall 10 km på 52 minuter. Det är väl ok… även om jag ärligt talat trodde jag var i bättre löparform. Heh… jaja, det är två månader kvar så det löser sig nog. Fick lite spontansällskap sista fem kilometrarna av en kille i spåret som hette Patrik. Trevligt med lite oväntat sällskap sådär :)

Igår så stack vi iväg och stack hål på Pontus. Det var dags för ettårs-kontroll + vaccination.Allt såg normalt ut. Good stuff förutom att Pontus fick lite feber av sprutan. Om jag nu ska vara en riktigt dålig människa en stund så är en Pontus med feber riktigt smidig att ha att göra med. Enda skillnaden är att han blir lugn och seg istället för tokbusig. :)

Igår lades det ny papp på taket också. Skönt att få det ordnat!

No comments: