Sunday, June 26, 2011

Tillökning

Det har hänt saker sedan jag skrev något sist. Vi har fått tillökning i familjen! Den första tillökningen kom i början av maj i form av en splitter ny dator och en 24”-skärm. Datorn var mycket efterlängtad och jag har tillbringat lite kvalitetstid med den i form av Portal 2, Call of Duty – Black Ops, Homefront, Dead Space 2 och Mafia 2. Det var längesen jag hade en dator som klarade av att maxa grafikinställningarna på spel så det var riktigt kul att jag hann spela lite innan…  tillökning nummer två kom!

P1010113

Tillökning numro två har ett namn också – Isabelle. Hon är av den mer sovande varianten av bebis. Åtminstone känns det så eftersom Pontus var av den icke-sovande varianten. Hon hade både en vikt och en längd när hon föddes. Hår hade hon också. Kanske inte en kalufs i klass med den Pontus behagade födas med, men ganska mycket ändå. Lite röda toner i håret faktiskt, det ska bli spännande att se hur det här utvecklas.

Jag har tagit föräldraledigt nu och i kombination med semester så börjar jag inte arbeta förrns första september igen. Det kan nog behövas med två barn under två år att ta hand om.

IMG_3356

I övrigt har det egentligen inte hänt så mycket förutom massa jobb med huset. Altan byggd, ruttna bjälkar fixade, ny panel på förrådet bland annat.

IMG_3658

Bra jobbat oss. Jag tycker fortfarande att det är astråkigt att fixa med huset och det kommer nog aldrig förändras, men jag börjar åtminstone kunna mer och mer. Skönt att slippa fråga om hjälp precis hela tiden.

IMG_3730

P.S. Don’t drive with drink.

No comments: