Saturday, January 08, 2011

Hjälp?

Pontus fick en spis i julklapp som ni kanske vet. Jag kom in i hans rum igår kväll och möts av följande syn:

IMG_3498

Det får nog dröja innan Pontus får vara hundvakt.

I övrigt sprack en tand för mig i förrgår.

tand

Jag satt i godan ro och käkade rostat bröd då det sprack väldigt obehagligt. Tanden näst längst in i vänstra överkäken sprack längs mitten snett upp till tandroten. Se min vackra illustration. Den röda linjen symboliserar då sprickan (nähä?). Hur som helt fick det bli akuttandläkare igår så nu är jag en tredjedels tand fattigare. Har en viss aversion mot fast föda för tillfället så det får bli soppa och gröt ett tag. Troligtvis blir jag av med resten av tanden också om några veckor. Tanden i fråga är en tand som jag fick rotfylla för några år sedan och de blir visst frakturbenägna då, så det var uppenbarligen inte så konstigt enligt fröken tandläkare.

Förresten så är det lite svårt att vänja sig med att man träffar personer i 25-årsåldern på “seriösa” positioner i stil med läkare. Annars har jag inga som helst åldersnojor men just när man träffar någon för att diskutera sjukdomar så känns det lite skumt när de är några år yngre än en själv. Börjar vänja mig iallafall.

I övrigt så är det lördag och här en färsk bild (10 minuter gammal):

IMG_3499

Må väl Smile

No comments: