Thursday, July 29, 2010

Vinön

I tisdags hade vi tråkigt så vi bestämde oss för att besöka Vinön (www.vinon.se), en liten ö i Hjälmaren. IMG_3130För att ta sig till ön så måste man ta färjan från metropolen Hampetorp. Det går att ta med sig bilen på färjan men då det kan uppstå köbildning bestämde vi oss för att lämna bilen och förlita oss på våra ben. Förstår folk förresten uttrycket "apostlahästar"?

IMG_3134 Här har vi kommit i land på ön och är på väg mot första anhalten – värdshuset!

IMG_3144 Vi hade föreställt oss någon slags herrgård så vi blev lite förvånade när det mer såg ut som en restaurang under plasttak utomlands. Men det var riktigt mysigt och maten var kanongod. Elin käkade abborre och jag tog en hamburgare.

IMG_3145

Eftersom jag är noga med att få i mig frukt och grönsaker så slank det ner en Strawberry daiquiri innan maten.

IMG_3142

Håll alla leksaker utom synhåll, undvik ögonkontakt och håll bilrutorna stängda.

Utflykten avslutades tyvärr katastrofalt. Pontus blev attackerad av en dödsgeting som stack honom i kinden. Vi blev lite nervösa eftersom vi befann oss på en ö, rätt långt från sjukhus och inte visste om han var allergisk. Det gick bra iallafall. Uppenbarligen visar sig getingallergi ofta andra gången man blir stucken så än är inte faran över tyvärr.

Jag har klarat mig utan att bli stucken i 30 år nu och Pontus fixar bara ett. Klar klasskillnad.

No comments: